06 juli 2011

dagens ridpass

Idag blev det ett lugnt men riktigt roligt ridpass på Lego, tränade mest på att få honom att gå framåt för små hjälper, vilket han verkligen gjorde toppen! Och man både kände o såg på honom hur kul han tyckte det var, så i slutet fick han bara galoppera av sig efter mycket skritt-trav-skritt-halt övergångar, red ca 40 min bara skritt o trav, o vilken jävla känsla det var!
Igår såldes förresten min sadel, så ni behöver inte maila på den mer, så idag köpte jag mig en Röösli, riktigt skön o Lego trivs bra i den :)


!OBS LETAR BRUNT DRESSYRTRÄNS!

1 kommentar:

  1. SV: Hade formulerat mig illa.. Det jag menar är att jag inte vill döma utifrån en video. Jag anser det inte vara rollkur av en enda anledniing; jag vet inte hur länge han rider på det viset. Som stretching i början av ett pass är det inget fel (sedan kan man ju önska att han släppte fram nosen lite mer..). Alla gånger jag har sett Patrik rida så har det aldrig varit några tendenser till rollkür, men den videon är inget vidare trevlig att se på. Men kolla på de andra på framridningen, kolla på Anky liksom... Och det är ju allmänt känt att Patrik tränar för Ankys man Sjef, säga vad man vill om deras metoder men lyckas gör de. Bara att hoppas att Patrik har kommit på vad det faktiskt var som han (ev.) sysslade med och har ändrat sin träning. För så bra som det har gått för honom på senaste tiden kan det inte göra med en häst som inte är tillfreds eller lycklig med tillvaron :)

    SvaraRadera