04 maj 2011

tränare

Läste på Nattas blogg att hon hade utvärderat tränare, tänkte göra det samma för att ha något att skriva om :) Efter utvärderingen skriver jag hur bra de är från skala 1-10, detta gör jag alltså utifrån hur jag och Lego har utvecklats med hjälp av just dessa tränare. 


Lovisa Ahlberg - den absolut bästa jag tränat för hittills, hon såg problem och fel som ingen tränare tidigare har sätt, hon förklarar och visar på ett bra sätt hur jag ska göra. Eftersom Lego är ganska ung så har hon faktiskt låtit mig rida hennes egna häst för att jag först ska lära mig nya saker som jag sedan kan förmedla vidare till Lego, jag kan ju inte lära honom något jag inte kan, och det är alltid bra att veta hur känslan ska vara så jag vet när allt blir rätt. Hon har hjälpt mig och Lego långt i utvecklingen. Innan jag började träna för henne såg han ut som en liten valp i kroppen, nu har han istället blivit en muskelknutte :D
Hon är väldigt bestämd och hård mot mig, det behöver jag verkligen.
9





Susanne Åberg - för grunderna är hon väldigt bra, jobba hästen lång och låg, upp med ryggen och framåt. Dock kände jag att vi fastnade lite i samma arbete efter 2 års träning så det var då jag började träna för Lovisa. 
6




Anna Aneheim - har bara ridit för henne två gånger, vissa saker gjorde verkligen stor skillnad, men jag fick känslan av att jag fick berätta problemen för henne för att hon inte riktigt såg. 
5




Malin Åkerberg - riktigt duktig hopptränare, hon fokuserar inte bara just på hoppningen, hon har varit med enda sedan Legos första hoppträning och vi har jobbat mycket från marken för att hela tiden göra rätt och aldrig börja fel. Har tränat både i grupp och individuellt, har funkat lika bra alla gånger då det blir ett bra flyt i träningen trots att det är fler med.
7



Niklas Johansson - han har hjälpt och väldigt mycket inom hoppningen, men jag tror att det beror på att vi fått en så bra grund av Malin sen tidigare, han har fått Lego att verkligen bjuda mot hindrena och han har fått mig att förstå avstånden mot hindrena bättre och hur man ska justera sig själv och hästen mot hindrena. har dock bara ridit i grupp för honom vilket har gjort att träningen har blivit utdragen och hästarna nästan hunnit bli kalla tills man ska fortsätta på träningen. 
7




Rosie Gustavsson - hon har förstått mig och Lego så bra, för att hon kände oss båda två sedan långt tillbaka. Hon hjälpte mig att få alla problem att släppa på bara en träning, hon hjälpte mig förstå hur jag ska lägga upp ridpassen för just Lego på bästa sätt, förklarar riktigt bra och är lagomt hård mot mig för att jag verkligen ska anstränga mig. Nu var det dock längesen jag red för henne, hoppas på att kunna göra det snart igen, speciellt eftersom det var hon som ägde Lego innan mig. 
8




(fyller på med bilder när jag sitter vid rätt dator)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar