05 maj 2011

körkort!

Nu har jag äntligen fått mitt körkort! Tycker det är ganska viktigt när man  har häst, mina föräldrar kan ta en öl till kvällsmat och om det händer något kan jag själv ta mig ut, man är helt och hållet oberoende, med vanligt B körkort kan man dessutom köra lätt släp med häst i, om man ska iväg och träna/tävla eller behöver iväg till veterinären. Eftersom jag bor själv har det blivit väldigt jobbigt för mina föräldrar som båda två har fast heltidsjobb att åka fram och tillbaka så snabbt de kan för att jag ska kunna komma till min lilla älskling. Nu kan jag själv välja när jag ska ut och när jag ska hem - underbara frihet! Ska strax ta premiärturen till stallet ;) 
På lördag tar jag dessutom bilen till Norrköping :)



2 kommentarer:

  1. Sv: Vad skönt att din funkar på kandar =) Jag har haft kandaret både i dressyren och ute i skogen nu i 8 år ungefär så han är allt van det. Ibland är han jättefin, men ibland om det blir tungt underlag eller om han är lite trött, så kan han kärva lite. Även Grand Prix ryttare använder sig tydligen av vanlig nosgrimma så jag antar att det är ett bra tips för de som har hästar som inte riktigt kan vara stilla i munnen:P

    SvaraRadera
  2. Sv: Okej där ser man, jag blir nog ganska lagomt nervös tror jag. Men grejen jag menar är att jag blir så oerhört besviken och nedstämd när det går dåligt. Jag har ibland höga förväntningar på både mig och Arras, men ibland kan det faktiskt hända grejer som gör att allt inte går toppenbra, och det måste jag kunna ta! Det har gått bra för det mesta och det tror jag kan ligga bakom att jag blir så nedstämd om det går dåligt. Jag är helt enkelt bortskämd med att det gått bra... Om du fattar hur jag menar! Du kan få lite av min vinnarskalle!! :P

    SvaraRadera